mandag 30. mars 2009

Salgsannonse







Analyse av annonsen

· Balanse:
Elementene i salgsannonsen min balanserer hverandre ganske bra. Det er litt mer tyngde på venstre side, men det blir ikke for mye. Derfor vil jeg påstå at bilde er har symetrisk balanse. Bilde utstråler harmoni og ro. Noe som er et sikkert kjennetegn for en symatrisk balanse.

· Fremheving:
I overskriften har jeg fet skrift. Dette gjør overskriften mer tydlig og blikkfanget blir større. Fet skrift har jeg også på skriften som er nede i venstre hjørne. På den skriften har jeg også kursiv. Dette får skriften til å syntes enda tydligere.

· Kontraster:
Fargekontraster er noe som er i bilde. Feks: den svarte rammen som står mot den hvite buksen. Formkontrast finnes også i bildet. Det runde mønsteret er kontrast til den firkantede rammen.

· Helhet:
Sammenhengen i annonsen er fin. Jeg har ikke brukt alt for mange elementer til pynting og derfor kommer budskapet fint frem. De elementene som er i annonsen står fint til budskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar